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martes, 24 de enero de 2012

Map of low-traffic streets in Madrid (EU)

Cycling Resource Centre.
An initiative of the Australian National Cycling Strategy 2005-2010


In November 2011 the website Enbicipormadrid.es released a complete map of low-traffic zones in Madrid. The map is the product of a year of research and development and contributes to making the city more accessible by bicycle.

Map of low-traffic streets in Madrid (EU)
The map shows that it is possible to reach any point in Madrid by bicycle using low-traffic streets and streets with gentle slopes. Being able to visualise the street network with little motorised traffic helps cyclists to cross the city without interruptions. The map shows low-traffic streets, those streets which have less than 10,000 motorised vehicles per day, and streets with up to 20,000 vehicles which have more than one lane and little slope.

The map offers additional information useful for cyclists, including: types of streets (low-traffic, restricted traffic, cycle lanes, cycle paths without asphalt, cycle lanes on pedestrian walkways), the indication of slopes (streets with a gradient of up to 4% in longer parts, and up to 6% in shorter parts) and complex crossroads which may present problems for new cyclists not yet used to riding in city traffic.

Other elements depicted in the plan are the commuter rail stations for intermodal transportation, as bicycles are allowed on board. A scale is included which helps users to calculate trip time according to distance, slope and crossroads.

The website is in Spanish.

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8 comentarios :

  1. Parece que nuestras iniciativas traspasan fronteras, y llegan a lejanos países. Enhorabuena, Villarramblas, el Plano de las calles tranquilas ya lo conocen hasta en Australia.

    (Gracias a Txarli por el chivatazo)

    :) :) :-D

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  2. Enhorabuena Enbicipormadrid, ya llegáis hasta las antípodas.

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  3. Víctor-Dialogotomía24 de enero de 2012, 14:37

    ¿Las antipodas son mujeres que están en contra de las podas de árboles?
    Ah, perdón, que lleva tilde en la "i".

    Bueno, dicha la tontería del día, felicito a Villarramblas, a enbicipormadrid.es y a todos los usuarios de la bicicleta.

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  4. ¡Australia! ¡Vaya impresión!

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  5. Si nos pagan el viaje podemos ir a Australia a contárselo en vivo.

    :) :) ;)

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  6. ... y a todos los lectores que hacen posible este blog día a día.

    :) :) ;)

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  7. Como tantas otras cosas, también esto te lo dije hace tiempo, Aalto: Madrid tiene mucho más que ganar, muchas más posibilidades de adquirir relevancia y de convertirse en una ciudad de referencia a nivel mundial en el tema de movilidad ciclista si abandona pública y claramente la locura carrilbicista que si se empeña en imitarla.

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  8. Enhorabuena, podéis estar orgullosos!

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